Kui ei joo, siis on elu kergem. Täna sain jälle liiga vähe und, aga oli enam-vähem okei pimedas tõusta. Ärgata ja panna kohv tulele. Pikk koolipäev on ees. Kuulasin eile Siim Lille, Paavo Matsini ja Hardo Pajula jutuajamist "Tähenduse teejuhtides" psühholoogiast, okultismist ja teosoofiast läbi Baeri. Tekkis huvi lugeda mõnda sajanditagust psühholoogilist romaani. Tuleb vist tõesti nõustuda, et peale üle-eelmise sajandivahetuse suurt arengut psühholoogias pole enam suurt midagi toimunud. Psühhoanalüütilist õpetust pole senini ülikoolid enda õppekavadesse võtnud, seda saab õppida Jungi Seltsides. Huvitav, et tol ajal, teosoofia parimatel päevadel tegeles sellega eliit, teadmisi vahetati elavates vestlustes, mis toimusid Viini kohvikutes ja baarides. Suheldi vist rohkem omavahel, info liikus kiiresti. Tänapäeval soojendab igaüks ennast ekraani valgel, nagu Pajula ütleb, ning poleerib joonealuseid märkmeid. Nii ka mina. Ei mingit elu. Kuidagi kinniseks ja isoleerituks on kõik läinud. Ise olen seda ka eelistanud. Vist osati mugavusest ja ka hirmust võõraste ees. Tahaks seda, mida ei saa. Pikki lennureise ja inimeste vaatamist ning ekslemist suurtes lennujaamades. Viimasest Indias käigust on juba mitu aastat möödas ja enam nagu ei mäletagi. Mingid pildid meenuvad, aga kuidas oli seal olla, ringi liikuda, ekselda, mis lõhnad seal hõljusid, see kipub ununema. Eks tuleks meelde, kui läheks taas. Huvi Jungi lugeda. Ta on suurem, kui ma arvasin just seetõttu, et enne ja pärast teda pole midagi nii väga tulnud, kui Freud välja arvata. Muidugi, ta sai ka ülikoolist krante, et uurida okultismi, teadvuse muutunud seisundeid jm. Tänapäeval see ei tuleks kõne alla. Pigem visatakse teadlasi, kes hakkavad uurima nö mittemõõdetavaid nähtusi nagu näiteks telepaatia teadusringkondadest välja, nagu näiteks Rupert Sheldrake. Mulle meeldis, kuidas Paavo Matsin ütles, et tõde on süsteemide vahel. See annab mingi seletuse, miks on hea tunda mitmeid süsteeme ja mitte jääda kinni ühte tehnikasse või võttesse. Võib-olla on hea liikuda süsteemide vahel. See vastandub näiteks budismile, kus on kinnitatud antud õpetuse lõplikkust.